Administratörsutbildning i Google Workspace

Enkelt och intuitivt administratörsgränssnitt

Administratörsutbildningen vänder sig till dig som är administratör av Google Workspace-domänen. Administrationen är enkel och intuitiv så det krävs inga djupa förkunskaper i IT för att vara administratör. Du får lära dig att lägga upp, konfigurera och ta bort användare samt administrera lösenord. De flesta användare behöver kanske bara tillgång till e-post, kontakter, kalendrar och dokument, medan andra har rätt att t ex publicera blogginlägg eller uppdatera webbplatsen. Du får även en introduktion till Google Workspace Marketplace och får lära dig att administrera tredjepartsappar samt hur man ger rätt användare åtkomst till rätt Google produktsverktyg. Vi går även igenom hur man konfigurerar datorer och skräddarsyr användarupplevelsen för enskilda användare och arbetsgrupper.

Vad kostar det?

Online Partners utbildningar är en investering i ett effektivare arbetsflöde där medarbetarna är trygga och kunniga användare av Google Workspace. Vi anpassar våra utbildningar efter era önskemål och behov. Priset är baserat på antal deltagare och var utbildningen genomförs. Vi håller våra utbildningar på distans via Google Meet, på plats i dina lokaler eller hos oss.

Administratörsutbildningen lär dig att:

  • Dela ut appar och inställningar
  • Specificera en start webbsida för alla användare eller grupper
  • Spärra hemsidor, t ex Facebook
  • Inventariehantering; vilka enheter används, vilka är på service
  • Spärra datorer som är stulna eller har kommit bort
  • Plocka ut serienummer och MAC-adresser
  • Dela ut Wifi-inställningar och lösenord
  • Låsa och spärra funktioner

Ja, jag vill veta mer. Kontakta mig!